شرکت تجارت خلاق هدف که در بازار فروش آنلاین تحت عنوان فروشگاه اینترنتی خانومی فعالیت می کند، به خاطر حجم فروش و تامین در سال های اخیر، به یکی از کلیدی ترین کسب و کارها در ایران تبدیل شده است که بخش قابل توجهی از نیاز لوازم آرایشی و بهداشتی ایران را تامین می کند.
خانومی به عنوان اولین فروشگاه تخصصی در حوزه آرایشی و بهداشتی در ایران بالغ بر 2 میلیون کاربر ثبت نام شده دارد و در این میان از بیش از 1000 برند معتبر برای تکمیل زنجیره تامین خود بهره می برد. در سال 1402، فروشگاه خانومی به خاطر فروش در حدود 1000 میلیارد تومان، توانست جایگاهی ویژه و ممتاز در تجارت الکترونیک ایران کسب نماید و از این رو، توجه ها را به خود جلب نماید.
فروشگاه خانومی با ثبت حقوقی شرکت تجارت خلاق هدف به طور رسمی در سال 1393 متولد شد و راه اندازی سایت و پیج اینستاگرام این فروشگاه نیز در همین سال کلید خورد. بنابراین، می توان گفت این شرکت دارای یک دهه سابقه فعالیت در زمینه فروش لوازم آرایشی و بهداشتی است.
آشنایی بیشتر با شرکت تجارت خلاق هدف ( فروشگاه خانومی)
جالب است بدانید که خانومی یک ایده بزرگ بود که با یک تیم چهارنفره در قالب یک شرکت استارتاپی، به عمل تبدیل شد. تا سال 1398 با جذب سرمایه رسمی رشد کرد و پس از آن زیرساخت های خود را رفته رفته توسعه بخشید و تاکنون بالغ بر 200 الی 300 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند. هم اکنون مرکز پردازش این شرکت بیش از 14 هزار متر مربع میباشد.
هدف و ماموریت شرکت تجارت خلاق هدف
ماموریت اولیه خانومی ( شرکت تجارت خلاق هدف)، ارائه مجموعه کامل، جامع و اورجینال از محصولات آرایشی بهداشتی با ضمانت اصالت کالا، قیمت مناسب و تجربه خرید امن میباشد. همچنین عرضه مشاوره تخصصی و تضمین بازگشت کالا در صورت نارضایتی از دیگر ماموریت هایی است که این شرکت برای خود مسیر آن را ترسیم کرده است.
جایگاه خانومی نسبت به رقبا
خانومی بهعنوان اولین و جامعترین فروشگاه تخصصی زیبایی در ایران، سهم قابلتوجهی حدود ۳۳٪ از بازار آنلاین محصولات زیبایی را در اختیار دارد و رتبهای برتر در صنعت تجارت الکترونیک عمودی ایفا میکند
مدل کسب و کار و روش درآمدزایی شرکت
مدل کسب و کار خانومی بهصورت B2C ( فروش به مصرف کننده) بوده و شامل فروش مستقیم به عموم مردم با تضمین اصالت، ضمانت مرجوعی و قیمت شفاف است.
شرکت تجارت خلاق هدف ( فروشگاه خانومی) هم اکنون با بیش از ۱۰۰۰ برند معتبر داخلی و بینالمللی همکاری دارد که در نوع خود قابل توجه است. همچنین شایان ذکر است سهم محصولات ایرانی در فروشگاه خانومی چیزی در حدود ۸۵٪ است و بیشتر از تولیدات داخل استفاده می شود، البته برندهای معتبر خارجی هم در این میان حضور دارند.
استفاده از روش تامین مالی جمعی
شرکت تجارت خلاق هدف، برای اولین بار در سال 1401 از روش تامین مالی جمعی برای تامین سرمایه به منظور پیشبرد طرح های توسعه ای خود بهره برد و تاکنون چندین کمپین موفق کرادفاندینگ را پشت سر گذاشته است. سکوهایی که تامین مالی جمعی تجارت خلاق هدف در آنها تاکنون انجام شده، عبارتند از:
- دونگی
- هم آفرین
- آی بی کراد
- هم آشنا
- نوین کراد
در هر کمپین، این شرکت میلیاردها تومان سرمایه از طریق اعتماد اجتماعی مردم، کسب نمود و توانست با موفقیت، طرح ها و ایده های تجاری خود را به منصه ظهور برساند.
چگونه تامین مالی جمعی به رشد خانومی کمک کرد؟
کرادفاندینگ به تأمین سرمایه در گردش جهت خرید عمده و نقد محصولات مراقبت پوست و شوینده اختصاص یافت و با تسهیلات خرید نقدی منجر به افزایش تخفیفات، بهبود نقدینگی و گسترش دامنه عرضه شد. بازپرداخت سود پیش بینی شده و تضمین اصل سرمایه باعث جذب سرمایهگذاران خرد و حقوقی گردید.
شیوه های بازاریابی شرکت تجارت خلاق هدف
بر اساس عمده فعالیت های شرکت تجارت خلاق هدف در سال های اخیر، باید گفت که شیوه های بازاریابی این شرکت، بر این اساس متمرکز بوده است:
- تمرکز بر ترندهای جهانی و نیاز بازار ایران: خانومی با بررسی روندهای جهانی و بازار داخلی، سرمایهگذاری در دیجیتال مارکتینگ، کمپین تبلیغاتی ۳۶۰ درجه، و همکاری با اینفلوئنسرها را اجرا کرده است.
- تضمین اصالت کالا و تجربه کاربری مثبت: ویژگیهایی مانند تضمین اصالت، تاریخ انقضای واقعی، بازگشت رایگان، سیستم توصیهگر هوشمند و توضیحات دقیق برای هر محصول باعث افزایش اعتماد مشتریان شدهاند.
- نقش فناوری در توسعه فروشگاه: خانومی از فناوری دادهمحور برای تحلیل رفتار مشتری و کاهش ۵۰٪ هزینههای عملیاتی استفاده کرده است. سیستم توصیهگر هوشمند و پردازش دادههای فصلی به تصمیمگیری سریعتر مدیران کمک کرده است.
بررسی بازار هدف فروشگاه خانومی
کاربران خانومی شامل خانمها و دختران جوان، آقایان علاقهمند به مراقبت از پوست و مو، مادران، کودکان و سالنهای زیبایی هستند. فروشگاه خانومی علاوه بر فروش مستقیم به مصرف کنندگان، سیاست فروش عمده به فروشگاه های مختلف را هم در نظر گرفته است تا بتواند بازار هدفی گسترده تر داشته باشد.
بر اساس پژوهش های بدست آمده از جامعه آماری، خانومی بهعنوان فروشگاه اینترنتی، بر مشتریان آنلاین در سراسر ایران تمرکز دارد. که از میان مشتریان این فروشگاه حدود ۵۶٪ مشتریان آن خارج از تهران هستند و بیشترین کاربران در گروه سنی ۱۸–۲۴ سال جای میگیرند.
فروشگاه خانومی توانسته است در حدود 33 درصد از بازار آنلاین محصولات زیبایی و زنان را در ایران به خود اختصاص دهد و در چشم انداز این شرکت، توسعه این بازار به وضوح دیده می شود. همچنین آمار مشتریان خانومی در سال 1402 نسبت به 1401 چیزی در حدود 50 درصد رشد داشته است.
جمع بندی نهایی در مورد شرکت تجارت خلاق هدف
در این مقاله از سری مطالب معرفی شرکت ها، سعی کردیم شرکت تجارت خلاق هدف که تحت عنوان فروشگاه اینترنتی خانومی فعال است را خدمت شما معرفی کنیم تا با این کسب و کار بیشتر آشنا شوید.
به عقیده مدیران این کسب و کار، مولفه های زیر، عامل رشد و پیشرفت خانومی بوده است:
- ترکیب کیفیت، اعتماد و قیمت رقابتی: تضمین اصالت و قیمت شفاف با تخفیفهای هدفمند باعث جلب مخاطب شده است.
- خدمات متنوع و ضمانت کالا: امکان بازگشت کالا، باشگاه مشتریان در حال توسعه و پشتیبانی حرفهای از مزایای متمایز است.
- استفاده از فناوری برای کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل: تمرکز بر تحلیل داده، ابزارهای هوشمند پیشنهاد محصول و دیجیتال مارکتینگ اثرگذار باعث اثربخشی تبلیغات و بهینهسازی هزینه شده است.
همانطور که در بالا گفتیم، شرکت تجارت خلاق هدف به منظور تامین منابع خود به جهت توسعه و رشد کسب و کار، از روش تامین مالی جمعی استفاده می کند. به منظور مشاهده طرح های تامین مالی شرکت تجارت خلاق هدف و همچنین کسب اطلاعات بیشتر از این لینک اقدام کنید.