شرکت گز آنی اصفهان، به عنوان یکی از نمادهای اصالت و کیفیت در تولید گز، سوهان، نبات و پولکی از سال 1393 فعالیت دارد.
محصولات شرکت آنی تک اصفهان را تحت عناوین مختلف در بازار می شناسیم:
- گز و سوهان آنتیک
- گز دردشتی
- آجیل و خشکبار زربار
- صنایع دستی آنتیک
در واقع شرکت آنی تک اصفهان با سبد محصولی متنوع آماده همکاری با سازمان ها و شرکت های گوناگون است.
شایان ذکر است که شرکت گز آنی در کنار برندهایی مثل گز کرمانی و گز مظفری از پیشگامان صنعت گز اصفهان، برای بسیاری از مردم ایران، نامی نوستالژیک و یادآورنده کیفیت است. هدف آنی تک، حفظ سنتهای بومی و ارائه طعمی اصیل به مشتریان است.
عمده محصولات تولید شرکت گز آنی اصفهان، در موارد زیر خلاصه میشوند:
- گز آردی
- گز لقمه ای
- گز پسته ای و بادامی
- گز بدون قند ( مخصوص بیماران دیابتی)
- سوهان گزی
- سوهان عسلی
- پولکی
مهمترین دلایل محبوبیت روزافزون محصولات شرکت گز آنی، استفاده از مواد اولیه باکیفیت مانند انگبین طبیعی، پسته و بادام درجه یک و پایبندی به اصول سنتی می باشد.
محصولات شرکت گز آنی، در فروشگاه های اصفهان و سایر شهرهای ایران عرضه می شود. همچنین این محصولات در قالب بسته بندی های صادراتی، برای مقاصد مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا ارسال میشوند. در ادامه در این باره بیشتر توضیح خواهیم داد.
جایگاه صادراتی شرکت گز آنی اصفهان
با تکیه بر کیفیت بالا، حفظ اصالت در تولید، بسته بندی جذاب و رعایت استانداردهای لازم، شرکت گز آنی اصفهان توانسته است جایگاه ویژه ای در حوزه صادرات بهدست آورد. این شرکت در کنار دیگر برندهای نامی اصفهان، در زمره صادرکنندگان اصلی گز ایرانی است.
در ادامه مهمترین مقاصد صادرات گزهای خوش طعم و باکیفیت گز آنی اصفهان را بررسی خواهیم کرد:
- کشورهای حوزه خلیج فارس: امارات، قطر، کویت، عمان از کشورهای حاشیه خلیج همیشگی فارس، به خاطر حضور جمع کثیری از ایرانی ها و به علاوه علاقه مندی به شیرینی های سنتی ایرانی در بین ساکنان این اقلیم ها، مقاصد اصلی صادرات شرکت گز آنی اصفهان هستند.
- کشورهای اروپایی: بازارهای اروپایی نیز علاقه خاصی به شیرینی های سنتی ایرانی دارند. از این رو، گزهای تولیدی شرکت گز آنی، از مشتریان پر و پارقرصی در کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای آلمان و سوئد برخوردارند.
- آمریکای شمالی ( کانادا و ایالات متحده): به ویژه در شهرهایی که ایرانیان زیادی ساکن هستند، گز به عنوان سوغاتی اصیل یا شیرینی سنتی با بسته بندی گز آنی در کنار دیگر برندها، عرضه میشود.
اما چه مزیت رقابتی، باعث شده شرکت گز آنی در بین برندهای برتر صادرکننده گز در ایران باشد؟ در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.
مزیت رقابتی گز آنی در صادرات
برای صادرات موفق، تنها کیفیت بالا کافی نیست. با وجود رقابت بالا، مسائلی چون بسته بندی گزها، رعایت استانداردهای بین المللی و آگاهی از برند نیز برای موفقیت در صادرات، حائز اهمیت هستند. از جمله مواردی که شرکت گز آنی اصفهان به آنها به عنوان مولفه های ثابت خود برای صادرات، پایبند است، عبارتند از:
- حفظ طعم و اصالت در کنار بستهبندی شکیل و مدرن: شرکت آنی تک با بستهبندیهای متنوع و شکیل نهتنها موجب حفظ کیفیت و ماندگاری محصولات میشود، بلکه جذابیت بیشتری برای مشتریان ایجاد میکند و سهم بازار را افزایش میدهد.
- گستردگی شبکه فروش: از دیگر مزایای رقابتی شرکت آنی تک است، زیرا محصولات از طریق شعب مستقیم، دفاتر فروش و شبکه پخش، در سراسر کشور عرضه میشوند و امکان دسترسی آسان مشتریان به محصولات را فراهم میکنند.
- استانداردهای بهداشتی و بینالمللی: رعایت استانداردهای تولید مواد غذایی صادراتی، شامل کنترل کیفیت، لیبلگذاری چندزبانه، و بستهبندی مقاوم، از دلایل موفقیت آن در بازارهای جهانی است.
- جلب اعتماد و وفادارسازی: در طی سال ها فعالیت، با برندسازی درست و همچنین ایجاد وفاداری در بین مشتریان، شرکت گز آنی تک اصفهان توانسته است در جلب اعتماد مصرف کنندگان، موفق باشد.
بررسی روش درآمدزایی شرکت آنی تک اصفهان
در شرکت آنی تک اصفهان، اساس فروش بر پایه دو روش است:
- فروش نقدی از طریق شعب مستقیم کارخانه: فروش نقدی هم از طریق شعب مستقیم کارخانه صورت می گیرد و مشتریان با پرداخت نقدی می توانند محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایند.
- فروش اعتباری: فروش اعتباری محصولات شرکت آنی تک اصفهان ویژه نمایندگی ها و سازمان است و بر اساس شرایط توافقی صورت خواهد گرفت.
شایان ذکر است که بخش عمده فروش شرکت آنی تک در سهماهه پایانی سال انجام میشود که به دلیل تقارن با اعیاد و مراسمهای مختلف، میزان تقاضا در این دوره افزایش مییابد. این امر برنامهریزی دقیق در تولید و توزیع را ضروری می سازد و موجب تمرکز بیشتر شرکت بر تأمین نیازهای مشتریان در این بازه زمانی خواهد شد.
بررسی نحوه بازاریابی شرکت آنی تک اصفهان
رویکرد برند آنی تک در اصفهان بر گسترش شبکه فروش از طریق ایجاد شعب متعدد در نقاط مختلف شهر و عرضه مستقیم محصولات به قیمت درب کارخانه متمرکز است. در حال حاضر، این برند با ۱۸ شعبه فعال در اصفهان، به ارائه محصولات خود بهصورت گسترده می پردازد.
علاوه بر این، فروش سراسری نیز در شهرهای تهران و مشهد در حال اجرا است و به توسعه بازار و دسترسی مشتریان به محصولات کمک میکند. این استراتژی موجب افزایش رضایت مشتریان از طریق قیمتگذاری رقابتی و دسترسی آسان به محصولات برند آنی تک شده است
بررسی دستاوردهای برند آنی تک اصفهان
این شرکت با دریافت بیش از ۱۰۰ پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو، تنوع محصولات خود را افزایش داده است. همچنین با تولید گز و سوهان عسلی در طعمهای جدید، پاسخگوی سلیقههای مختلف مشتریان بوده است.
علاوه بر این در حوزه بستهبندی، رویکرد این شرکت بر ارائه طراحیهای خلاقانه و شکیل متمرکز بوده و در معماری و طراحی شعب فروش نیز از سبکهای خاص استفاده شده است. به انضمام اینکه، دریافت گواهینامههای ایزو ۹۰۰۱ و ۲۲۰۰۰ از شرکتهای SGS و BRSM نشاندهنده توجه به استانداردهای کیفی و بهداشتی در فرآیند تولید است.
برند آنی تک و استفاده از روش تامین مالی جمعی
همانطور که در ابتدا هم گفتیم، شرکت آنی تک اصفهان، به منظور توسعه فعالیت ها و گسترش بازار عرضه محصولات خود، از تامین مالی جمعی یا کرادفاندینگ بهره برده است. موفقیت در برگزاری کمپین های کرادفاندینگ، نشان دهنده اعتماد مشتریان و وجهه قابل قبول میان عموم سرمایه گذاران از سمت برند آنی تک است.
به منظور دیدن پروفایل و پروژه های تامین مالی جمعی شرکت میتوانید از طریق این لینک، اقدام فرمایید.